?>
دانلود فیلم دوبله فارسی      نوید      ویپ چی      روز ۱۰۰      سازندگی و توسعه      هفت ستاره      روز 100      تیترفا      سینما برتر      ماه 360      -      -      قیمت روز      طلایاب      بلوک سبک      -      قرص تاخیری      آموزش تعمیرات موبایل      *      +      -      *      +      دانلود سریال آواتار 2024      استخر پیش ساخته      تراست ولت      ردیاب موتور      *      صرافی تتر      بروکر فارکس      +      خرید کتاب تاپ ناچ      +      *      تحلیل اتریوم      -      فیلم هندی      *      -      -      .      +      -      +      -      /      حواله وسترن یونیون      کربنات کلسیم      خرید ماینر      -      دکتر زنان مشهد      خرید لایسنس نود 32      کسب درآمد      خرید رپورتاژ      فروش آنتی ویروس      سیگنال فارکس      لایسنس رایگان نود 32      یوزر پسورد نود 32      سئو سایت      لایسنس نود32      آپدیت نود 32      بهترین بک لینک     
نحوه مديريت مصرف آزاد اينترنت در اپراتورهاي مختلف  Rondbaz Rondbaz .

Rondbaz

نحوه مديريت مصرف آزاد اينترنت در اپراتورهاي مختلف

اينترنت كه اين روز ها حكم طلا را دارد و بسياري از افراد جامعه كارشان با اينترنت است .اينترنت كه در اين چند سال به واسطه پاندمي كرونا براي مردم مهم شد و بعضي از كارهاي دولتي و حتي بعضي از ادارات خصوصي از طريق اينترنت فعاليت مي كردند. در اين چند وقت اتفاقات بسيار جالب در حوزه اينترنت اتفاق افتاد. درست از فروردين ماه بود كه بسته هاي اينترنت  توسط اپراتور هاي سيم كارت گران شد و باعث اين شد كه مردم بسيار از اين اقدام تعجب كنند.در اين چند وقت يكي از دغدغه هاي اساسي مردم نحوه استفاده از اينترنت بود. در اين چند وقت اپراتور ها در تلاش بودند با سرويس هاي بسيار جذاب و مقرون به صرفه باعث اين بشوند كه مردم بتوانند از اينترنت به راحتي استفاده كنند و اندكي از آن گراني با دادن سرويس و هدايا كم كنند . در اين روز ها بسياري از مردم در تلاش هستند كه بتوانند از اينترنت به درستي استفاده كنند

 هرچند كه بر اساس مصوبه كميسيون نظارت مقررات ارتباطات؛ اپراتورها موظف هستند قبل از اتمام اعتبار ( اعتبار حجمي يا زماني ) و يا در صورت استفاده مشتركان بدون داشتن بسته تشويقي، پايان اعتبار بسته و استفاده از اينترنت تعرفه آزاد را در قالب پيامك به مشتركان اطلاع رساني كنند، ولي هستند كاربراني كه به دلايل مختلف متضرر شده و مجبور به پرداخت هزينه عادي اينترنت مي باشند.

براي جلوگيري از بروز چنين مشكلاتي هر سه اپراتور فعال در كشور "طرح كنترل مصرف آزاد اينترنت " را براي كاربران خود تدارك ديدند تا از اين طريق از اعمال تعرفه اينترنت عادي براي مشتركين خود جلوگيري نمايند.

 

خبر امكان قطع مصرف اينترنت با تعرفه آزاد براي مشتركين در سال 99 توسط مدير كل وقت دفتر حفاظت از حقوق مصرف كننده سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي اطلاع رساني شد:

"از آنجا كه يكي از مشكلات هميشگي كاربران تلفن هاي همراه كه گاهي بار مالي زيادي براي آنها تحميل مي كند، قطع نشدن اينترنت همراه بعد از تمام شدن بسته هاي اينترنتي و مصرف اينترنت به نرخ آزاد است، رگولاتوري با هدف شفاف سازي، مديريت هزينه ها و جلوگيري از مصرف اينترنت با تعرفه آزاد براي كاربران، اپراتورها را ملزم كرد اين كدهاي دستوري را ايجاد كنند."

بعد از ابلاغ اين مصوبه، كليه اپراتورها موظف به ايجاد كدهاي دستوري و اطلاع رساني لازم به مشتركين گرديدند. در ادامه به نحوه غير فعال سازي اينترنت آزاد در اپراتورهاي مختلف مي پردازيم:

 

 

نحوه غير فعال سازي اينترنت آزاد در اپراتور همراه اول

 

بر اساس اعلام روابط عمومي اپراتور همراه اول مصرف مشتركين سيم كارت دائمي همراه اول با نرخ آزاد به ازاء هر كيلو بايت، در سايت هاي داخلي منتخب 2/0 ريال و در ساير سايت ها 4/0 ريال محاسبه مي گردد. اين تعرفه براي مشتركين اعتباري به ازاء هر كيلو بايت در سايت هاي داخلي منتخب 3/0 ريال و در ساير سايت ها 6/0 ريال مي باشد.

بنابراين مشتركين سيم كارت هاي دائمي و اعتباري همراه اول كه بسته اينترنت نداشته و تمايل دارند تا مصرف اينترنت به صورت آزاد را نيز غير فعال سازند؛ مي توانند از روش هاي ذيل استفاده نمايند:

 

1.     استفاده از كد دستوري

در اين روش كه يكي از سريع ترين و راحت ترين روش هاي غير فعال سازي مصرف اينترنت به صورت آزاد مي باشد، مشتركين  سيم كارت هاي دائمي و سيم كارت اعتباري همراه اول مي توانند با شماره گيري كد دستوري # 113 * 100 * ( ستاره 100 ستاره 113 مربع ) نسبت به اين امر اقدام نمايند. پس از شماره گيري كد اعلام شده، پيامي مبني بر اين كه " درخواست شما بررسي و نتيجه از طريق پيامك ارسال خواهد شد."  براي مشترك نمايش داده مي شود. سپس پيامك ديگري ارسال مي گردد كه غير فعال سازي موفق اينترنت تعرفه آزاد ( قطع مصرف آزاد )  را به اطلاع مشترك مي رساند.

البته مشتركين مي توانند هر گاه كه تمايل دارند با شماره گيري كد دستوري # 114 * 100 * ( ستاره 100 ستاره 114 مربع ) نسبت به وصل مجدد اينترنت تعرفه آزاد اقدام نمايند.

 

2.     استفاده از اپليكيشن يا نسخه وب همراه من

در اين روش لازم است مشترك بعد از وارد شدن به اپليكيشن همراه من ( My Mci) ، در بخش خدمات، گزينه قطع و وصل تعرفه آزاد را انتخاب نمايد. سپس در صفحه جديدي كه برايش باز مي گردد، كليد كشويي را در حالت غير فعال قرار دهد. پس از اتمام كار، پيامكي براي كاربر ارسال مي گردد كه غير فعال سازي موفق اينترنت تعرفه آزاد را به اطلاع او مي رساند.

در صورتي كه مشترك تمايل داشته باشد تا نسبت به وصل مجدد اينترنت تعرفه آزاد اقدام نمايد، بايد همين مسير را دوباره طي كرده و كليد كشويي را در حالت فعال قرار دهد. در اين صورت نيز مشترك پيامك فعال سازي موفق اينترنت با تعرفه آزاد را دريافت خواهد كرد.

 

 

نحوه غير فعال سازي مصرف اينترنت آزاد در اپراتور ايرانسل

 

مشتركين سيم كارت دائمي ايرانسل و سيم كارت اعتباري ايرانسل نيز براي قطع مصرف اينترنت آزاد مي توانند از روش هاي زير استفاده نمايند:

 

1.     استفاده از كد دستوري

اين روش كه از راحت ترين روش هاي غير فعال سازي اينترنت براي مشتركين ايرانسل به شمار مي آيد، با استفاده از كدهاي USSD امكان پذير است و مشتركين بايد كد دستوري # 3 * 2 * 3* 555 *  ( ستاره 555 ستاره 3 ستاره 2 ستاره 3 مربع ) را شماره گيري نمايند، سپس از مشترك خواسته مي شود تا با ارسال عدد يك، فعال سازي طرح كنترل مصرف آزاد را تاييد نمايد. بعد از تاييد مشترك، پيامي مبني بر اين كه"  درخواست شما براي طرح كنترل مصرف آزاد اينترنت ثبت و با پيامك فعال مي شود"  از سوي اپراتور براي مشترك به نمايش در مي آيد. سپس پيامك ديگري براي مشترك ارسال مي گردد كه فعال سازي اين طرح را تاييد مي نمايد.

در صورتي كه مشترك تمايل دارد تا اين طرح را غير فعال سازد ( مصرف اينترنت به صورت آزاد) مي تواند كد دستوري# 4 * 3* 555 ( ستاره 555 ستاره 3 ستاره 4 مربع ) را شماره گيري نمايد.

 

2.     استفاده از اپليكيشن ايرانسل من

مشتركين سيم كارت هاي دائمي و اعتباري ايرانسل مي توانند در نسخه وب ايرانسل من ( My Irancell )، گزينه ساير را انتخاب نموده و در بخش طرح كنترل مصرف آزاد، اين طرح را فعال نمايند. كاربراني كه از اپليكيشن ايرانسل من (  My Irancell ) استفاده مي كنند نيز بايد روي لوگوي ايرانسل زده و سپس روي گزينه پرونده كليك كرده و طرح كنترل مصرف آزاد را فعال نمايند. در پايان پيامي براي مشترك از سوي اپراتور مبني بر اين كه"  درخواست شما ثبت شد. لطفا تا دريافت پيامك فعال سازي منتظر بمانيد." براي مشترك ارسال مي گردد.

كاربران توجه داشته باشند در صورت فعال سازي طرح محدود سازي ( قطع مصرف آزاد )، گزينه غير فعال سازي براي مشترك نمايش داده مي شود. بنابراين مشترك با انتخاب آن مي تواند دوباره از امكان استفاده از اينترنت بدون بسته بهره مند گردد.  البته توجه به اين نكته ضروري است كه طرح فعال سازي يا غير فعال سازي كنترل ديتا در ايرانسل محدوديت روزانه داشته و مشترك در هر روز تنها يك بار مي تواند مصرف اينترنت آزاد را قطع يا وصل نمايد.

 

 

نحوه غير فعال سازي مصرف اينترنت آزاد در اپراتور رايتل

 

با توجه به قيمت به صرفه مصرف آزاد اينترنت آزاد براي مشتركين اپراتور رايتل، امكان غير فعال سازي مصرف آزاد اينترنت براي مشتركين رايتل وجود ندارد.

از سال گذشته اينترنت آزاد براي مشتركين رايتل به ازاي هر گيگابايت اينترنت 4 هزار تومان در نظر گرفته شده است كه در مقايسه با تعرفه اپراتورهاي همراه اول و ايرانسل، تعرفه بسيار مقرون به صرفه اي مي باشد و خيال مشتركين اين اپراتور را از مصرف اينترنت با تعرفه آزاد راحت مي سازد.

با توجه به اين كه نرخ محاسبه تعرفه اينترنت آزاد براي مشتركين رايتل يك دهم تعرفه دو اپراتور ديگر است، عملا رايتلي ها نيازي به غير فعال سازي مصرف آزاد ديتا ندارند، ولي در صورت تمايل مي توانند از طريق تنظيمات تلفن همراه خود، محدوديتي براي مصرف داده تعيين نمايند تا در صورت عبور از سقف مشخص، مصرف اينترنت سيم كارت به صورت خودكار غير فعال گردد. البته كاربران اپراتورهاي ديگر نيز مي توانند از اين روش براي مديريت مصرف اينترنت خود استفاده نمايند.

 

مشتركين كليه اپراتورها توجه داشته باشند؛ فعال و غيرفعال سازي سرويس مصرف اينترنت آزاد در تمامي اپراتورها كاملا رايگان مي باشد و در صورت غير فعال سازي سرويس تعرفه آزاد، امكان استفاده از اينترنت براي مشترك وجود نداشته و تنها در صورت داشتن بسته با حجم اينترنت مي تواند از اينترنت استفاده نمايد.

كاربران كليه اپراتورها در صورت بروز هرگونه مشكل در دريافت اين خدمات، مي توانند با واحد پشتيباني اپراتورها تماس گرفته و مشكل خود را مطرح نمايند، البته امكان ثبت شكايت در سايت اپراتورها نيز وجود دارد. در صورت عدم رسيدگي و يا دريافت پاسخ مناسب به شكايت ثبت شده، سرشماره 195 مرجع رسيدگي به اين مسائل مي باشد. 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۴۶:۳۲ توسط:اميررضا موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :